Playing pants

Deze slideshow vereist JavaScript.

Playing pants in leuke stofjes … Eerlijk hard to find! Tot je een andere naai-mama tegenkomt en ze haar ideetjes deelt. Heel simpel… Teken het patroon over van een goed zittend trainingsbroekje. Een halve pijp is voldoende, je legt de buitenste zijde van de broekspijp tegen de stofvouw, zo spaar je een naad uit. Bovenaan stukje boordstof en eveneens om de pijpjes mee af te werken. Nog geen uurtje werk eens je het patroon hebt! Mijn tricot stofjes heb ik gevonden op Bambiblauw en Juffertje Uil
Fabrikatie aan de lopende band want dit zijn de enige broekjes waar mijn kleine kleedjesfan madame niet tegen protesteert!

Over cakebunny

Graag koken, genieten van het leven. Fier om mama te zijn van een prachtige dochter. Fier om vrouw te zijn van een schat van een man die steeds weer het beste in me boven haalt.
Dit bericht werd geplaatst in dyi, familie, hobby, kinderen, naaien en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Playing pants

  1. Lucette zegt:

    Heel mooi gedaan en mooie stofjes

  2. Tine zegt:

    heel mooi!
    Heb het ook eens gemaakt, maar had het met katoen gemaakt en moet zeggen dat het nog niet helemaal is wat ik wil, aan de ‘spriet’ scheurt het heel gemakkelijk, heb al vlieseline erop gestreken vooraleer te naaien maar toch nog een mini-gaatje gevonden. Zou ik dit ook hebben met tricot-stofjes? Moet ook nog eens de bovenkant van mijn patroontje hoger maken want het komt nog net te kort telkens.
    Tips zijn altijd welkom want mijn jongste dochter is er zot van en zou er ook graag een serie van maken om de zomer door te komen.

    alvast bedankte
    vr gr
    Tine

    • cakebunny zegt:

      Hoi Tine, ik heb ze alleen nog maar in tricot gemaakt. Het patroon heb ik getekend van een bestaand trainingsbroekje aangezien je voor meisjes nooit echt leuke trainingsbroekjes vindt. Met tricot heb ik dit probleem nog niet gehad waarschijnlijk door de elasticiteit. Misschien iets ruimer nemen kan inderdaad een oplossing zijn! Succes en hier worden ze aan de lopende band gemaakt!

Plaats een reactie